kativas

Categories:

Перекличка

Jonny Briggs. Close to home, 2013

[описание серии]Close to Home involves digitally altered family photographs, which are physically montaged back over their unedited originals; juxtaposing two constructed realities. Both my mother and her mother’s heads are montaged on to the bodies of the children, flipping roles, relationships and situations. When I was younger my father and I had a difficult relationship, and perhaps because of this I desperately wanted to be part of my mother and four older sisters’ world; to wear the same clothes, play with the same toys and even go to the same public toilets. It was at a stage when I didn’t yet understand these complexities of adult life and the sacrifices required in order to follow them; I just wanted to be part of the social group. Through this new body of work, the inaccessible tribe of my sisters is shown, often with myself appearing as if I shouldn’t be in the photographs within this other world. On the surface it appears to be a place where my father is absent – yet he is ever-present as it is his eyes behind the lens. His gaze dominates the series, and therefore this could be seen as juxtaposing my father’s gaze and my own.

Дмитрий Левданский. Байконур 97.

[описание проекта]Я начал проект в 2017 году как исследование своей личности и характера, а также темы иммиграции. Название «Байконур 97» отсылает к космической станции, расположенной в Казахстане. А сама история повествует о советской семье, в которой дети мутировали, когда их мать подверглась облучению в результате ядерных испытаний в казахстанском городе Семее в 80-х годах. У этих детей очень специфическая мутация, позволяющая им клонировать себя. Советское правительство заметило это и возложило на «мутантов-шпионов» задачу по проникновению в Европу и влиянию на ее системы власти. Миссия стартовала в 1997 году на Байконуре, и ее первоначальной целью было дестабилизировать Западную Европу как демократический союз и ослабить его влияние в мировом масштабе. Так я пародирую манипуляции в медиа и фейковые новости, из-за которых иммиграцию воспринимают негативно. Мои работы в какой-то мере отображают последствия практики создавать сфабрикованную личность мигрантов. Сюрреалистическая эстетика «Байконура 97» также помогает показать отсутствие различий в главных героях, где бы они ни пребывали. Это подчеркивает тот факт, что характер мигрантов остается неизменным, а меняется лишь наше отношение к ним.


Error

default userpic

Your IP address will be recorded 

When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.